Pasaules globalizācijas elpa ir sasniegusi arī Latviju. Tagad arī pie mums ir iespējams nopirkt pasaulē populārāko alkholisko dzērienu zīmolu Jinro.
2015. gadā visā pasaulē tika pārdoti 664 200 000 litri šī dzēriena. Tas ir 2.8 reizes vairāk nekā pasaulē populārākais degvīns Smirnoff vai gandrži 4 reizes vairāk nekā pasaulē populārākais skotu viskijs Johnnie Walker.
Lai arī Jinro tiek pārdots galvenokārt Āzijas valstīs, tomēr kā liecina ražotāja informācija, tas tiek importtēts arī uz Franciju, Vāciju, Nīderlani, Spāniju, Austriju un protams arī uz Lielbritāniju un ASV.
Kas ir šis mistiskais dzēriens? Jinro pārstāv Korejas nacionālo alkoholisko dzērienu soju. Tradicionāli to gatavoja no rīsiem, kviešiem vai miežiem, taču mūsdienās to no rīsiem gandrīz vairs negatavo. Parasti to taisa no graudaugiem vai kartupeļiemm bet iegūto 95 % spirtu atšķaida un pēc tam dzēreinam vēl nedaudz pievieno dažādus garšas uzlabotājus.
Man ceļā patrāpījās Jinro Chamisul Clasic, kurā alkohola stiprums saniedz 20%, kas ir samērā tradicionāli soju. Dzēriens ir 4 rezes ir ticis filtrēts caur bambusa oglēm. Aromātā jūtams maigs spirts. Garša ļoti mīksta un maiga, arī iekšā iet ļoti labi un gandrīz nemanāmi. Pēcgarša arī nav uzbāzīga, pareizāk gandrīz nekāda. Vardu sakot ļoti maigs degvīns. Visticmāk pie visa tā vainīgs ir zemais alkohola saturs.
Pirmo reizi Jinro pamanīju pirms aptuevni 1.5 gadiem un tad tikai uz mirli. Toreiz nobrīnijos un nospriedu, ka tas iemaldījies kļūdas pēc, taču tagad tas parādijies atkal. Acīmredzot arī pie mums ir parādījušies savi Jinro cienītāji.