Pērn Latvijā saražoti vairāk nekā 25 miljoni litru degvīna “Stolichnaya® Premium vodka”, kas ir trešais pārdotākais premiālais degvīns pasaulē un jau kopš 1948.gada tiek ražots Latvijā”, informē zīmola ražotājs AS “Latvijas balzams”.
Kopumā pagājušajā gadā “Latvijas balzams” saražojis 30 miljonus 530 tūkstošus litru dažādu degvīnu, ieskaitot zīmolu “Stolichnaya”. LB degvīnu klāstu šodien veido 19 degvīna zīmoli, vairāki no kuriem ir pieejami dažādas garšu variācijās.
Jāatzīmē, ka Latvijā ražotais un pasaulē augstu novērtētais zīmols “Stolichnaya” jeb “Stoli” ir arī visvairāk eksportētākais degvīns no Latvijas. Kopumā ik gadu pasaulē tiek pārdoti vairāk nekā 35 miljoni degvīna „Stolichnaya” pudeļu. Lielākie tā noieta tirgi pasaulē ir ASV, Kanāda, Čīle, Austrija, Grieķija, Izraēla un Libāna.
Arī Latvijas tirgū zīmols „Stolichnaya” ierindojas starp pieciem pārdotākajiem premiā-lajiem degvīna zīmoliem pēc Nielsen datiem.
Lai arī degvīnu pārdošanas dati pasaulē saglabā kritumu, tas joprojām ir un paliek pasaulē pārdotākais alkoholiskais dzēriens. Kā liecina EUROSTAT dati, pēc eksportētā apjoma degvīns bijis visvairāk eksportētais alkoholiskais dzēriens no Latvijas 2014.gadā un arī 2015.gada pirmajā pusgadā.
Saskaņā ar VID Akcīzes pārvaldes datiem 2015.gada 11 mēnešos realizācijai Latvijā nodoti 956 125 dekalitri (DAL) degvīna, kas ir gandrīz par 4% vairāk nekā 2014.gada attiecīgajā periodā.
Papildu informācija:
Dana Hasana
AS “Latvijas balzams” un “Amber Beverage Group” komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 67011711
Mob.:+371 26355895
dana.hasana@lb.lv